But first... coffee! ☺️☕️Tak naprawdę to siemię lniane, bo właśnie taki glutek piję codziennie po przebudzeniu💚Choć jest mało instagramowy, ma wiele cennych właściwości zdrowotnych. Działa osłonowo na śluzówkę żołądka, normalizując procesy trawienia. Poza tym stanowi doskonale źródło błonnika i cennych kwasów tłuszczowych (warto ciepłą wodą zalewać całe ziarna lub mielić je samemu przed spożyciem, gotowe mieszanki mielone są pozbawione wartościowych kwasów tłuszczowych). A Wy od czego zaczynacie dzień poza uśmiechem oczywiście? 😉 Woda z cytryną, siemię lniane? Przypominam, że kawa na pusty żołądek to zły pomysł 😉
.
.
.
#goodmorning #goodmorningworld #zdrowenawyki #siemięlniane #linseed #smile #happy #healthyhabits #healthychoices #blogger #me #longhair #morningvibes #cupoflove #kitchen #scandinavianstyle #haveaniceday

But first... coffee! ☺️☕️Tak naprawdę...

Wujek Google Analytics pokazał mi, że wczorajszy wpis na temat metamorfozy przedpokoju przypadł Wam do gustu ☺️💚 Jednak tematy wnętrzarskie cieszą się ogromną popularnością w naszym #instaworld 😉 Sama muszę przyznać, że to jedne z moich ulubionych treści i zatracam się, scrollując i serduszkując namiętnie zdjęcia aranżacji 💚 Chętnie pokaże Wam na stories moje ulubione profile wnętrzarskie 👌🏻 A Wy lubicie oglądać na insta zdjęcia ładnych, przytulnych wnętrz? 🥰 .
.
.
#domoweinspiracje #home #homedecor #scandinavianstyle #scandinavianstyle #homeinspiration #interior #interiordesign #interiorinspiration #livingroom #mustardchair #jysk #ikea #limango #hellohomla #hmhome #poster #minimaldesign #minimalistycznyplakat #bohorug #books #lights #przytulnie #cozyhome #cozyvibes #love #wnętrza #wnetrzazesmakiem #pictureoftheday

Wujek Google Analytics pokazał mi,...

Czeka na Was nowy post o metamorfozie przedpokoju, który otworzył nową wnętrzarską kategorię na blogu ☺️➡️link w BIO⬅️ Zgadzacie się, że czasem małe zmiany robią fajny efekt? ✨ Kolor na jednej ścianie lub tapeta, kilka dobranych dodatków czy nowe gałki do mebli nadadzą wnętrzu zupełnie nowy charakter ☺️ .
.
.
#domoweinspiracje #homedecor #przedpokój #przedpokójwbloku #metamorfozaprzedpokoju #botanicznatapeta #wallpaper #botanicwallpaper #tapetanaprzedpokoju #zlotedodatki #złotegałki #galkimeblowe #regalka @regalka #greenandgold #mirror #hall #halldecor #interiordesign #interiorinspiration #homedesign #scandinaviandesign #bohostyle #bohohomedecor

Czeka na Was nowy post...

Zaczęłam już powoli przywoływać wiosnę - nie tylko kwitnącym hiacyntami, ale też kolorami, które kojarzą mi się z wiosną. Moda na neony wraca co jakiś czas i odradza się zwykle na wiosnę właśnie 😉🌱 Jedni je kochają, inni nie znoszą. Ja do tej pory miałam obojętny stosunek do neonów, dopóki nie przekonałam, jak nawet jeden zdecydowany dodatek w tym kolorze, np. mała torebka czy kolczyki,  potrafi odmienić prostą stylizację. Zaszalałam i postawiłam na koszulę 😉 która nawet fajnie odnalazła się w czerni ✌🏻 A Wy lubicie neony na sobie? 😉
.
.
.
#moodo #moodopl #totallook @moodopl #lookoftheday #otd #outfit #outfitoftheday #neon #neonstyle #blogger #fashion #straighthair #longhair #brunettegirl #waitingforspring #trends #pictureoftheday

Zaczęłam już powoli przywoływać wiosnę...

Czas na popołudniową kawę i chwilę relaksu☕️
A jak kawa, to wiadomo przydałoby się #maleconieco 😉 Stawiam na zdrowsze alternatywy, które dodają energii, dostarczają składników odżywczych i przede wszystkim pysznie smakują 😋 Garść orzechów lub nasion, ulubione suszone owoce czy ostatnio - drobne ciasteczka @verbena.pl w cudownym kształcie listków 🍂 Nie mogę się nadziwić, że czasem nieoczywiste połączenia smakują tak pysznie... U mnie wygrywa duet czarny bez + żurawina 💚

#verbena #ciasteczkaverbena #coffeetime #czarnybezizurawina # relax #lifestylephoto #happy #me #chwiladlasiebie #chill #healthysnacks #picoftheday

Czas na popołudniową kawę i...

Bardzo cieszy mnie fakt, że giganci przemysłu kosmetycznego dostrzegają potrzebę zmiany kierunku na ten bliższy naturze i ekologii. Po świetnych maseczkach Fructis Hair Food @garnierpolska wkroczyło w nurt BIO. Kosmetyki z tej linii mają certyfikat ECOCERT, przyjemne, naturalne formuły, które są wegańskie, a opakowania wykonane są z materiałów nadających się w 100% do recyklingu♻️ Bardzo chwalę tę drogę i pozytywną zmianę 🙌🏻 I testuję: krem do twarzy #antiaging, płyn micelarny, tonik z przeciwzapalnym tymiankiem i kwasem salicylowym, odżywczy krem z masłem shea oraz łagodny żel do mycia twarzy z trawą cytrynową 🌱 O kosmetykach opowiedziałam obszerniej w stories, które jest dostępne w kategorii na moim profilu #cosmetics ☺️ A Wy co myślicie o nowej linii Garniera? .
.
.
#garnierpolska #garnierbio #garnier #naturalcosmetics #vegan #ecofriendly #goodchange #naturalbeauty #skincare #healthyskin #naturalnapielęgnacja

Bardzo cieszy mnie fakt, że...

Gdy na początku lutego poczujesz wiosnę 🤪🌱 Piękne słońce i temperatura trochę to jednak usprawiedliwiają 😉 No i prawdziwie wiosenny wianuszek 🌸 Aż zamarzyła mi się jakaś boho sesja w zielonych okolicznościach przyrody 😁💚 .
.
.
#wiosnoczekam #waitingforspring #weekend #freeday #familyday #wreath #flowercrown #blogger #ootd #outfitoftheday #lookoftoday #longhair #straighthair #style #fashion #smile #jacket #dress

Gdy na początku lutego poczujesz...

Chwila wieczornego relaksu po ciężkim dniu✨🧖🏻‍♀️ Ta pora zdecydowanie średnio służy mojej skórze - długie godziny w klimatyzowanym i ogrzewanym pomieszczeniu, za oknem wilgotno i niestety często „smogowo” 😷 Oprócz kremu na noc stawiam też na bardziej skoncentrowany kosmetyk w postaci serum. To @oliviaplumbeauty urzekło mnie nie tylko mleczną formułą (zazwyczaj „jechałam” na olejowych), ale też rewitalizującym, energetycznym działaniem, które zdaje się czuć od razu po zastosowaniu. Serum DRIP szybko się wchłania, nie pozostawiając tłustego filmu, a przy tym dogłębnie nawilża. W składzie olej z ogórka, kwas hialuronowy i ester polimerowy chroniący przed czynnikami zewnętrznymi. A bardzo cenię kosmetyki z extra #antipollution składnikami 💚 Serum lubię stosować w duecie z rollerem, co stanowi świetny sposób relaksu i sprzyja lepszemu wchłanianiu składników aktywnych 🌱
.
.
.
#antipollutionskincare #serum #serumdotwarzy #oliviaplum #skincare #healthyskin #skincareroutine #roller #rollerdotwarzy #naturalcosmetics #naturalnapielęgnacja #naturalnekosmetyki #kosmetykipolskie #naturalskincare #naturalbeauty #naturelover

Chwila wieczornego relaksu po ciężkim...

Jak poprawić sobie nastrój jesienią?

Wahania ciśnienia, deszcze i raptowne zmniejszenie ekspozycji na słońce potrafią przyczynić się do spadku nastroju. Dochodzi do tego jeszcze lekkie osłabienie organizmu, który potrzebuje trochę czasu na przygotowanie się do zimy. Jak w takiej sytuacji poprawić sobie samopoczucie?

Pozwól sobie na prawdziwy SLOW

Senność, brak energii do działania, obniżenie formy intelektualnej i wyraźne pogorszenie nastroju – znacie to? Nazywam je „symptomami przejścia” towarzyszącymi jesieni. Oznaczają, że organizm przystosowuje się do nowych warunków i stara się przejść w tryb jesienno-zimowy. Zamiast walczyć ze swoim organizmem, powinniśmy być dla siebie bardziej wyrozumiali i zwolnić nieco tempo życia.

Pozwólmy sobie na okresy nieproduktywne – świat się nie zawali, jeśli w tym czasie nie damy z siebie sto procent w pracy i przestaniemy być superbohaterem w domu. Rezygnacja z perfekcji to najlepszy prezent, jaki możesz dać swojemu organizmowi jesienią.

jak poprawić sobie nastrój jesienią

Wieczór pod kocem w towarzystwie ciekawej książki, wypełniony zapachem aromatycznych olejków eterycznych, duży kubek herbaty z miodem i imbirem czy długa kąpiel w wannie – odrobina lenistwa sprawi, że łagodniej zniesiemy zmiany, które przynosi jesień. Warto też nie walczyć na siłę z kłębiącymi się w nas emocjami i pozwolić sobie na odczuwanie chandry.

Napiszmy sobie zwolnienie z bycia zawsze uśmiechniętym, pięknym i błyskotliwym. Akceptacja naszych wewnętrznych stanów może okazać się w tym przypadku wyzwalająca. Zróbmy sobie małe wagary od życia. Zróbmy coś dla siebie. Co może nam w tym pomóc?

jak poprawić sobie nastrój jesienią

Modyfikacja diety

Zgodnie z medycyną chińską każda z pór roku niesie z inną Energię Qi kształtowaną przez m.in. warunki atmosferyczne. Jeśli szanujemy zmiany zachodzące w przyrodzie i staramy się żyć w zgodzie z nią, zdrowie zawsze będzie nam dopisywało. Podczas każdej z czterech pór roku szczególnie osłabiony jest jeden narząd, np. wiosną jest to wątroba, jesienią zaś – płuca.

Oznacza to, że powinniśmy włączyć do diety produkty, które wspomogą pracę danego narządu. Osoby cierpiące na astmę lub inne choroby płuc mogą wyraźnie dostrzec, że jesienią dochodzi do zaostrzenia objawów. Konsekwencją osłabienia płuc jest suchość. Możemy więc doświadczać wysuszenia gardła, warg, jamy nosowej i całej skóry.

Aby temu zapobiec i wzmocnić Qi organizmu, zaleca się spożywanie produktów wzmagających produkcję fizjologicznych płynów wewnętrznych, takich jak: orzechy, nasiona, mleko sojowe, dynia oraz miód. Dozwolone są wszelkie potrawy, w których dominuje kwaśny smak.

jak poprawić sobie nastrój jesieniąjak poprawić sobie nastrój jesienią

Głębszy oddech na spacerze

Oddech czyni cuda, zwłaszcza ten przeponowy. Osłabienie kondycji płuc jesienią może stanowić doskonały pretekst do tego, by zacząć ćwiczenia oddechowe. A oddychanie to wcale nie jest taka prosta sprawa. 🙂 Najczęściej oddychamy zbyt płytko i nieregularnie. Najwięksi specjaliści od redukcji stresu i jogini przyznają, że prozdrowotne działanie oddechu przeponowego jest nie do przecenienia. Pomoże nie tylko przywrócić równowagę emocjonalną, ale też wydłużyć życie!

Podczas spaceru znajdź miejsce, gdzie będziesz mógł na chwilę usiąść. Wyprostuj plecy, rozluźnij ramiona i połóż dłonie na kolanach. Kciuk i palec wskazujący powinny być złączone. Spójrz przed siebie, próbując wchłonąć jesienny krajobraz. Zamknij oczy. Wykonując wdech, napełnij brzuch powietrzem jak balon. Podczas wydechu wypuść je. Postaraj się wyrównać oddech i zrobić minimum 10 takich wdechów.

Spacer to doskonały pretekst nie tylko do praktykowania oddychania przeponowego, ale też podjęcia innych form aktywności. Ja często zabieram ze sobą aparat. Uwielbiam robić zdjęcia, a fotografowanie natury działa na mnie szczególnie kojąco. 

jak poprawić sobie nastrój jesienia

jak poprawić sobie nastrój jesienią

jak poprawić sobie nastrój jesienią

jak poprawić sobie nastrój jesienią

Więcej ruchu

Odrobina umiarkowanego wysiłku fizycznego to znany sposób na poprawę nastroju. I jakże skuteczny! Podczas aktywności wydzielają się bowiem endorfiny – hormony szczęścia, które pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie. Zanim zakończymy sezon rowerowy, warto jest wybrać się jeszcze na kilka przejażdżek. Oprócz jazdy na rowerze, spacerów czy biegania, możemy też poćwiczyć w domu (nawet 15 minut na stepperze potrafi naprawdę wiele zdziałać :)) lub spróbować zupełnie nowej formy aktywności. Może warto zapisać się na kurs tańca czy zajęcia jogi?

Generalne porządki

Możecie wierzyć lub nie, ale porządki, którym towarzyszy atmosfera rozpoczęcia czegoś nowego, naprawdę poprawiają nastrój. 🙂 Jesienią możemy zrobić to, o czym nawet nie pomyślelibyśmy latem. 🙂 Co powiecie na generalne porządki w szafie czy dawno nieodwiedzanych szufladach? To zajęcie potrafi przynieść sporo frajdy.

Dążenie do minimalizmu z pewnością wyjdzie nam na dobre (w końcu zdecydujemy, z którymi rzeczami rozstajemy się na zawsze). Może się zdarzyć, że przy okazji otworzymy niejedną puszkę wspomnień… A oglądanie pamiątek i zdjęć może stanowić dobry pretekst do spotkania z rodziną i przyjaciółmi. 😉

jak poprawić sobie nastrój jesienią

jak poprawić sobie nastrój jesienią


A Wy jak poprawiacie sobie nastrój jesienią? 🙂

signature

Subscribe so you don’t miss a post
Sign up with your email address to receive news and updates!

Previous
Muffiny z fasoli – przepis na bezglutenowe muffinki czekoladowe
Jak poprawić sobie nastrój jesienią?